Saturday, November 6, 2010

Kesakitan yang menimpa

salam keindahan buat semua..

pernah tak kita merasai kesakitan setelah lama Allah memberi kita kesihatan dan kehidupan yang baik?
kadang-kadang kesakitan itu datang melalui penyakit yang ditimpakan ke atas diri kita, kadang-kadang kesakitan itu datang dalam bentuk kesedihan dan kadang-kadang kesakitan itu datang dalam bentuk kesusahan hidup..

subhanallah..semua itu mungkin sahabat2 pernah laluinya dan tidak terkecuali diri ini..

firman Allah:"Aku jadikan kematian dan kehidupan sebagai ujian buat kamu, siapakah di antara kamu yang paling baik amalannya"

ingin sekali diri ini sentiasa mengingati-Mu sama ada dalam keadaan susah ataupun senang..
ingin sekali diri ini mengingati-Mu dulu sebelum ku menuturkan setiap bicaraku..
ingin sekali diri ini memandang sekeliling alam ini dengan mengingati kebesaran-Mu..

Alangkah indahnya jika setiap saat hanya Allah di hati kita, setiap yang pahit akan dirasa manis..setiap yang susah akan dirasa senang..setiap kesakitan dirasakan belaian lembut drpNya..dengan itu tiada lagi keluhan dan rungutan..segalanya indah belaka..

diri ini amat lemah sekali untuk mempertahankan iman di hatiku ya Allah, musuh ketat-Mu (syaitan laknatullah) tidak pernah jemu membidasku dengan panahan-panahan maksiat di hatiku..kadang-kadang diri ini jatuh tersungkur dan akur kepada bisikan dan hasutannya..

ya Allah, diri ini tidak mahu lagi menjadi mangsa musuh-Mu..berikanlah ku kekuatan iman..yang pernah ku rasa bila mana Kau memberi cahaya keimanan semula di hatiku, ku rasa tatkala itu hati dan hidupku bersinar semula..terus bersemangat meneruskan hidup ini..

diri ini tidak mahu lagi mengeluh dan sedih jika keletihan..penat badan dan hanya rasa mahu baring dan tidur bila pulang dari kelas..diri ini tahu, Engkau sebenarnya mahu memberikan kerehatan untuk tubuh kecilku ini di kala ku tak bermaya..apabila tiba malam saja pasti ku rasa letih dan seolah-olah demam..pelik kan? pagi dan petang nampak sihat tapi asal malam mesti cakap tak sihat la, tak boleh hadir discussion la..mcm2 lg alasan...mgkin begitulah fikir teman2ku..
tapi hanya Engkau Maha Memahami diri ini ya Allah..berikanlah kekuatan menghadapi semua ini..diri ini amat2 lemah dan perlukan dorongan dan sokongan..

ya Allah, teguhkanlah hati dalam menghadapi setiap ujian-Mu, sungguh halus tarbiyyah daripada-Mu, menyapa dan membelai jiwa-jiwa yang sentiasa mendekati-Mu..moga diri ini juga sebahagian daripada golongan yang sentiasa dahagakan kasih dan sayang-Mu..ampuni aku ya Allah..~

No comments:

Post a Comment